Oj vilken dag :)

När lyckan bubblar runt i magen så där härligt som den gör ibland så har ialla fall jag ett enda stort leende på läpparna.
Nu är det bara häst igen, och det gillas verkligen. Jag och Sanna har dragit in Holle nu två helger på raken för att rida och duscha. Och vilken underbar tur vi har då, i dag hade vi fått morgonutfodring på köpet av dom snälla Hippo tjejerna.
Att få en sån service är vi inte bortskämda med, och en sedel rikare blev dom.

I dag red jag en häst som jag aldrig har ridit förut. Denna tjej hjälpte mig med att få till skänkelvikningar i skritt som faktiskt utan att överdriva blev riktigt bra :) Kom på att jag kunde se i speglarna så att hon var rak, och gissa så mycket enklare det blev då! 

Men det roligaste av allt var att vi fick prova i trav också. Första gången gick inte alls, bara rakt fram. Hm.... dömt att misslyckas tänkte jag men skam den som ger sig. Andra varvet bestämde jag mig för att nu sjutton ska det gå, behöver inte bli snyggt men en tendens till skänkelvikning ska det bli iaf. Och gissa vad som sker....en skänkelvikning undan vä skänkel och sedan en undan hö skänkel. Och flera stycken klarade vi av tillsammans :)

Nu längtar jag bara till nästa Hippo lektion. Efter hoppningen med Lucky så har all rädsla släppt, nu är det bara helt underbart roligt :) Vill bara mer och mer, prova på allt som bara går och lära mig så mycket som möjligt. LÄNGTAR!!!


Ha det gott och sköt om er alla ni där ute....


 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress