Vilken dag....

Gomiddag i går med gott vin till - inte illa alls...

Hippo på morgonen (upp tidigt en lördag) hm .... det ska vara för ridningen jag gör det ;)

Tränade galoppfattningar , voltarbete och att böja dom rätt på runt spår. Felet jag gör är att jag drar upp skänkeln och viker mig i sidan - INTE BRA!! Det blir att öva och öva och jag har sagt till ridläraren att hon får vara på mig som sjutton om skänkel läget. Red iaf en häst som heter Denver och han var supermysig i spiltan och riktigt bra att rida på :) Tycker om honom och kan tänka mig honom fler gånger

                                                      

Sedan bar det av till Håkmark och världens bästa Holle :) Med mig var Sanna och Mindy (Mindy är Sannas extra hund som Micka rår om) och Frode plutt....

Blev en tur ut i skogen och jobba på , försökte att tänka på skänkel läget och att inte dra upp . Det är bra när man upptäcker sina fel för då går det ju att träna och på så vis kanske det går att jobba bort , hoppas det iaf :) Är så skönt att fara ut med Holle för att han är så trygg och snäll så nu är det inte lika jobbigt längre att rida själv. Eftersom jag alltid har legat bakom Jessika och Pridde så käntes det mycket ovant från början att fara ut själv men nu går det hur bra som helst. Hoppas bara att det kommer att kännas lika bra när mörkret kommer. Fy jag som är så mörkrädd :(

Lite bilder från dagen bjuder jag på , det är så vackert med höstfärgerna som håller på att komma mer och mer. I dagt var det verkligen en vacker höstdag.


         





En toppendag mao som slutade med kaffe och gomacka hos Maggan och Paul. Att det sedan slank ner en av Maggans gobullar , det gjorde bara fikat ännu bättre ;)


Ha det gott så ses vi senare....
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress