Sköna Lördag.....
Isf sköna Söndag om nu ngn kommer i håg när det begav sig.

Vaknade utan väckarklocka till morgonen , en ganska så skön känsla. Upp och fika morgongröten och sedan bar det av till Hippo för att rida.

Där red jag Zandro och han var lika snäll som stor. Käntes liiite gruvligt innan jag hade kommit upp på ryggen men det släppte direkt när jag satt där. Fin att rida och duktigt skötte han sig med mig på.

Vi jobbade med att stå i fältsits för övningarna över markbommar och sockerbitsbommarna i trav och galopp skulle göras i fältsits. Hm inte så lätt kan jag säga med handen på hjärtat , men kul som sjutton :) Var en jätterolig ridlektion och jag längtar till nästa gång för då ska vi fortsätta med bommar och små, och då menar jag små sockerbitshinder.

Efter det så bar det av till Håkmark och världens bästaste bästa Holle. En överraskning väntade där för dit hade Jörgen kört med moppen så där var han med packad fikasäck till både oss två och fyrbenta. Kaffe och bakelse till tvåbenta och husmans till fyrbenta, ja även Frode älskar husmans precis som Holle.

Vi blev sittandes i skogen en stund och bara njöt av dagen medans Holle betade runt i gräset och Frode bara satt och slappade med oss. Oj vad jag har saknat våra fikaprommisar med hästarna , men nu blev det äntligen av igen :)

Lite bilder från dagens mys i skogen , tagen med mobben så kvallan är därefter men mysiga bilder blev det :)

Jörgen och Holle söker i fikasäcken efter gosaker :)




Hm...vad har du i handen?? Går det att äta??



Holle är bra söt ;)


Ha det gott så ses vi senare....


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress