Vad är det i livet.....

Som gör att man mår bra ??

Pengar ? En familj ? Vänner ? Status ? Arbete ?? osv osv.

Kan materiella ting göra livet lättare , roliga mer värt att leva lr är det andra saker som spelar en viktig roll...

För min del så tror jag att det hela hänger i hop, sammanväxta som en väv eller ett par stickade sockar.
Man kan inte köpa lycka för pengarna sägs det ju och det kan jag hålla med om. Men att ha en ekonomisk situation som gör att det går runt en månad utan allt för mkt ångest gör det lättare att leva sitt liv utan att dippa själsligt. Oron ligger inte som ett tungt täcke och ångest tankarna över oväntade räkningar , en trasig bil lr tandläkaren/doktorn mm tar inte över och det går att njuta av dagarna även om man inte rullar runt i pengar....

Men samtidigt är det så (mina tankar och min åsikt , ingen annans) att med en massa pengar kommer inte glädjen per automatik. Utan ett själsligt rikt liv kan jag tjäna hur mkt som helst men vara lika" fattig"
som många människor utan pengar är, men då fattig på det som ger livet en mening och som fyller mig med sann glädje .

Nu vill jag åter igen poängtera att detta är vad JAG tycker och tror , min sanning behöver inte vara som din sanning. Världen består av en massa olika individer och alla vi på denna jord har olika tankar och åsikter. Tur är väl det , mångfald oavsett vad är bara bra och kan leda till en massa nya och spännande ideer.

Ha det gott alla och ta tillvara på dagen som är i dag , för den får du aldrig tillbaka .....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress