Kroppen och knoppen
Är nöjda och glada.
Hade teori på Hippo och vi gick igenom detta med bra/dåliga sadlar för ryggen. Sadelinpassning på väldigt låg nivå. Vi fick känna på och titta på en sadel som var anpassad för just den hästen och sedan lade vi på en "dålig" sadel och fick känna och jämnföra skillnaden i hur den låg på ryggen.

Det var verkligen en aha upplevelse , och att få jämnföra bra/dålig på samma häst och efter varandra gjorde att det blev så tydligt var den dåliga sadeln var fel kontra den bra sadeln. Med detta vill jag på intet sätt påstå att jag har kunskapen till att prova ut en sadel men det var otroligt givande att få känna på jämnförelsen.

Sedan blev det en härlig tur med Holle ut i skogen. Vi var ute en timme och jösses vad tiden gick snabbt. Jag jobbade vidare med att flytta undan för skänkeln/skänkelvikning. Och jag hade hela tiden Sofias ord i huvudet. "Det ska var små hjälper , du ska nästan bara tänka skänkelvikning..." och gissa vad mkt bättre det gick. Jag har jobbat för mkt tror jag, använt min kropp åt skogen för mycket och stort (Hoppas att ni fattar vad jag menar)
 Men med mindre hjälper gick det faktiskt mkt bätter. Men å andra sidan så har jag lååååångt kvar på min väg som aktiv ryttare och inte bara som passagerare.

En kaffekopp väntar och främmande har klivit in genom dörren :) Så ha en bra dag alla ni där ute , nu ska jag surra lite med vårt främmande och sedan bär det av till Willys för att handla lite till kylskåpet (Råttorna sitter på hyllorna och gråter)

Ha en underbar lördagkväll , njut av snön och ladda era batterier till nästa arbetsvecka :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress