Det sket sig rent bokstavligt....
Hade tänkt krypa till kojs sedan jag kört Sanna till jobbet nu på morgonen. Men då hör det till att Frode har varit dålig i magen i natt så han har skitit på mattan och den behöver då av naturliga skäl tvättas.

Ut i tvättstugan och tänkte boka en tid till i eftermiddag /kväll efter stall och handling men ser då till min fasa att enda lediga tid är nu på morgonen :0 !! Ja det var ju bara att slänga in mattan och invänta att få hänga den , så det sket sig ju totalt med en mys stund med kudden :(

Hur som haver så är det ju bara att gilla läget och bota grusiga ögon med ett par koppar kaffe till och se ljust på saken :) På tal om ljus så är det vackert väder ute i dag , solen är på väg upp och det är här hos oss - 2,8 grader på tempen. Blir nog en fin dag för att vara i stallet med bästaste Holle....

När jag tänker på hästar så känner jag vilken träningsvärk som är på väg att blomma upp i benen :) Att ha uppehåll från ridning och sedan rida två ggr på samma dag är som upplagt för att känna av det . Men som sagt så är det jätteroligt att äntligen få lära mig att rida och inte bara åka häst. Det enda som känns lite surt är att min rygg inte blir någe bättre :( Fick ju höra av doktorn att mina problem som jag fick efter avåkningen från Holle för 4 år sedan bara är muskelärt och att det ska bli bättre med träning av muskelaturen i ryggen.

Sagt och gjort. I augusti löste jag kort på Tenton och började att styrketräna sedan jag hade fått hjälp av en instruktör med ett bra program som ska hjälpa mig att stärka axlar, rygg , mage och bäcken, de ställen på kroppen som jag har problem med.

Och resultat ger det , nästan alla värk i axlar och bäcken är borta. Det är bara vid snedbelastning och vid vridmoment som jag kan känna av det fortfarande. Men ryggen !! Den blir f-n inget bättre !!

Efter varje träning känner jag av det nere i korsryggen och över dom tre kotorna som jag slog när jag trillade av Holle. Känner även av det efter ridningen och då speciellt om vi har galopperat mycke.

Nu tänker jag ge det ett tag till , har alltid haft problem med, och svag rygg. Men har det inte blivit bättre till sommaren trots träning så kommer jag att be om en anna form av röntgen bara för att utesluta att det inte är ngt annat fel än i musklerna. Känner att det är viktigt för mig att få det utrett ordentligt med tanke på mitt arbete som jag verkligen vill jobba med ,och eftersom jag har en önskan om att fortsätta med hästar och ridningen.

Lite bilder....

Jessika som har överraskat med en vacker blomma



Himlen runt hörnet



Ha en bra dag så ses vi senare....





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress