Börjar att förstå

Jörgen har alltid tyckt om att kliva upp lite tidigre än vi andra på helgen. För att dricka kaffe och läsa morgontidningen i lugn och ro.

Jag har alltid funderat över denna vana och inte riktigt förstått vad han har fått ut av det. Men nu kan jag verkligen förstå hur skönt han har haft det. Eftersom jag ofta börjar före resten av familjen nu för tiden så har jag börjat att uppskatta denna lilla lugna stund för mig själv i köket med kaffekoppen och morgontidningen.

Jag ställer tom klockan lite tidigare så att jag får 20-30 min alldeles egen tid innan mina små busungar tittar in. Och jag kan bara hålla med Jörgen ,kaffe tidningen och lugnet i köket är underbart på morgonen när det är dags att vakna till en ny dag.

Att titta ut på mörkret och stjärnorna och sakta se gryningsljuset komma smygandes på horisonten det är som balsam för själen och min kropp vaknar så där sakta och skönt som man kan se katter vakna ,långsamt och njutningsfullt.

Om ni fryser så blunda och känn hur värmen strömmar ut från brasan och lyssna till ljudet. Så otroligt rogivande och lugnande för själen....





Ha en bra dag alla och njut av att det är fredag och att vintern är här :)




Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress