Min underbara dag..

Har haft en toppenfödelsedag i dag : ) Började med grattis samtal i morse från carola samt från mina kollegor : ) Fortsatte senare med besök av Kent och Madde. Förutom snygga armband , örhängen och läppglans så fick jag en blyertsteckning av Frode som Madde har ritat alldeles själv.... Blev så otroligt rörd att jag började att gråta så Elida såg mer el mindre chockad ut : / Hon tänkte nog " Och hos henne ska jag vara när mamma är borta " huva!!
Men som en stark tjej som hon är så fixerade hon mig med blicken och tänkte " Hallå!!! Ge dig " ; )

Sedan så ramlade mamma och pappa in på middag och tårtätande efteråt. Var jätteroligt att dom kom precis så att vi kunde äta tillsammans och bara surra på lite....Tack för en mysig kväll :)

Har hunnit få hälsningar från fjälls också och det känns alltid lika bra , längtar tills i morgon när bilen rullar upp mot stugan. Vi kidnappar med oss morfar så jag hoppas att han överlever en helg med The Ahlenius family ; )

Stig och Veronika slöt också upp för lite tårta och en massa trevligt hund snack , vår snack och bil snack, Hm...tror att jag har glömt ngt men kommer inte riktigt på vad : ) Typiskt jag!!

Nu ska det nattas för i morgon bär det av och jag hoppas att ni får ett skönt slut på arbetsveckan och en trevlig helg.

Ha det gott så ses vi senare....






Madelene

Nu ska jag vara lite kritisk;-p Vi "kristna" tror inte riktigt heller att Gud bor i den fysiska himlen eller att Djävulen bor i marken. Det är mer blidspråkliga uttryck för att tydliggöra motsatsen av gott och ont, Gud och Satan. Och precis som du skriver så står Gud för allt det goda i människan. Det står i Bibeln att allt gott kommer från Gud. Det är hans verk, hans skapelse i oss. Och det onda i världen står den andra sidan för,. Och det är en ständig kamp dem emellan. Lite enkelt uttryckt.

Kram på dig!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress