Gud så äckligt : (

Två klunkar och magen åkte hiss....va då??! vad kan det vara som smakar så äckligt!!...Jo Nutrilett. Fy sjutton vad vidrig dryck. Nu har jag provat både Choklad och Forest Fruit och jag kan säga om båda att inte är dom goda inte!!

Hm varför ska jag då prova detta som jag egentligen är så fruktansvärd emot. Ja nu har jag ju provat och ngn fler blir det inte för mig iaf.

Men jag har insett att min kropp inte mår bra av att bära runt dessa överflödskilona. Jag har ont i ett knä och en fotled. Värk i leder har jag haft sedan jag var ca 12 år mer el mindre beroende på årstid. Min högra fotled drog jag ut i ungdomens tid när jag spelade volleyboll och bra har den aldrig blivit efter det.  Men inser nu att inte blir det bättre av att väga 20 kg för mycket heller......det sliter väldigt mycket på leder och resten av kroppen.

Men för att gå ner i vikt krävs det karaktär och en massa djävlar anamma och tyvärr så har jag varken det ena eller det andra. Så då tänkte jag prova en liten " genväg " för att kicka igång och på så sätt sporra mig till att gå ner ytterligare lite till.

Tanken var att byta ut ett mål om dagen och att hålla igen resten av allt som jag stoppar i munnen samt att lägga in en rivig kvällsprommis med lite tempo i. S a s kicka igång lusten och få fart på viktminskningen. Ge det en liten rivstart så att det syns på vågen och på kroppen för att sedan banta ner portionerna och gå ner i vikt på ett långsiktigt perspektiv.

Men ack vad jag bedrog mig....när det smakar satan så är det inte ens lönt att tänka på det. Så nu är det bara att bita i det sura äpplet och göra det på " rätt " sätt dvs mindre mat och slisk och mera motion. Vilket ju också är den rätta vägen. Men det skulle ha varit så roligt och förhoppningsvis ökat motivationen med ett lite snabbare viktras ffrån början : (

I o f så är det lättare att hålla en viktminskning om jag gör det på rätt sätt men det är fan så mycket jobbigare tills jag har kommit in i rätt tänk och minskat min magsäck och mitt godis och slisk sug.....

Nu hoppas jag att jag orkar fullfölja detta och när orken tryter får ni gärna peppa mig så kanske, kanske går
det vägen även om det kommer att ta lite längre tid.....

Ha det gott så ses vi senare.....


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress