Minnen..

Jag och Jessika kom in på gamla minnen ang mitt arbete som dagmamma : ) och det är otroligt vad mycket som har fastnat i barnens och mitt huvud .

Allt från badsommar på Nydala tills när jag färgade Mickas hår rött och sa till dom mindre barnen att hon hade slagit huvudet och blödde ( Inte särskilt snällt alls )

Alla utflykter som vi har varit på till div lekparker med korvgrillning till . Sagostund ( redan på den tiden ) och kyrkans barntimme som dom älskade. Jag kom i håg vad Anton var tokig varje gång dom andra fick gå men inte han : ) det var ett helt företag att locka med honom ut varenda gång...

Allt pyssel som vi jobbade med ; ) Verras barn var helt tokiga i att pyssla alla tre , och mina hängde glatt på .

Snökojan som Micka och Jessika byggde på Mjölkvägen : ) dom höll på flera veckor med att förbättra den och gud nåde Jörgen om han skottade över den när han skottade gången till huset . Då skrek dom högt och talade om för hela kvarteret hur dum han var : )

Alla som hjälpte till med att stycka älgkött varje höst , vissa med en min av äckel , men alla hjälpte till , killar som tjejer.... Och stolta var dom när vi åt för dom hade ju fixat maten..

Antons kompisar som var hos oss, hela dagarna , ett helt killgäng som ibland var snälla och lät tjejerna var med, men bara ibland.

När Anton och Jennifer snurrade varandra i gungan på Ersbodavägen. Först kom Anton " jag mår lite illa " och la en pizza på gången framför dörren. När jag då sa åt Anton och Jennifer att dom inte fick snurra Anton mer så löste dom det med att byta och snurra Jennifer i stället...Och gissa vem som sen kom och la en till Pizza !? Jo mycke riktigt , Jennifer : )

Skridskobanan som storbarnen var på nästan varenda dag en hel vinter , jag snörade skriller så fingrarna blev långa som remmar : ) men gissa om dom tyckte att det var roligt....

Och varje jul i flera år så fixade jag och Verras barn en julklapp tillsammans till Veronika . En jul var vi så sent ute att vi fick köa över en timme innan vi fick betala. Men gissa hur vi löste det ? Jo barnen fick välja var sin godispåse och en tidning och sedan satt dom på golvet och mumsade godis och läste tills det var vår tur att betala , inge gnäll där inte : ) dom var hur duktiga som helst...

Killarna som hängde med Jörgen i garaget och räknade skruvar och muttrar : ) Jörgens terapi när dagmammelivet blev lite för mycket : )

Ja herre gud vad det ploppar upp minnen i huvudet när jag börjar att gå tillbaka i tiden , allt som jag har fått uppleva tillsammans med alla barnen skulle nog kunna bli en bok tror jag. Får se om jag skriver en , Isf ska den heta " En Dagmammas förtrollade liv " för förtrollat är det bra mången gång och jag har sån tur att jag får uppleva det gång på gång..... 

Ha det gott så ses vi i morgon.....

Verra

Åsa :) Självklart ska du skriva den där boken. Du skriver helt suveränt! Jag blir alldeles nostalgisk jag också. Jag är förste köpare!!! Kram till världens bästa dagmamma :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress