Åren går och vi också...


I går var inte en vanlig dag för i går var en vänners dag.....

I min vilda : ) ungdom så var jag mycket tillsammans med två supertrevliga tjejer. Vi hänge i hop i vått och tort och hittade på det mest galna upptåg som vi nästan alltid genomförde med mer eller mindre lyckade resultat.

Hur som haver så blev det så att vi gick skilda vägar pga olika anledningar....ni vet jobb , byte av bostadsort , personlig utveckling mm mm.. Två av oss blev kvar här i Umeå och vänskapen mellan oss har jag alltid värdesatt högt. Den tredje lättade ankar och for söderut till lite varmare klimat : ) fortfarande i Sverige men betydligt längre ner i landet...

Men i går var det nästan som i den gamla goda tiden.....Vi tre sittandes i Veronikas kök surrandes barn , hundar och gamla minnen....

Sån skön känsla som jag hade inom mig då är det bra länge sedan som jag har känt , det var som om vi hade skruvat tillbaka tiden ca 21 år. Först var det mycke uppdatering , vad gör du nu , hur gamla är barnen , jobb civiltillstånd osv osv... Och sedan kom det per automatik......kom du ihåg då när vi var på luciavakan på Dragonskolan , när den och den dök upp helt oanmäld , kärlek och fester , demonstrationer , hundar och mycket mycket mer.....

Så himla roligt att äntligen få träffas igen efter så lång tid , för vänskap är lite som ett äktenskap....det finns både bra och mindre bra minnen tillsammans , men man har så mycket gemensamt som tvinnar en samman och inger en sån skön känsla  av gemenskap och lyckliga bubblor i kroppen...

Tack Lisa och Veronika för en jätte trevlig kväll med en massa fina minnen och en underbart god räkmacka : )
Chokladen gick inte av för hacker dom heller....







Ha det gott så ses vi i morgon....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress