Tror du på Gud.....

Den frågan fick jag av mitt största dagbarn i dag. Och eftersom der var en ärlig fråga så ville jag bemöta den med ett ärligt och för mig sant svar om vad jag tror...

Ja och vad tror jag då...tror jag på en Gud som alla andra kristna tror på? Nä det gör jag inte. Jag tror inte på en Gud som finns i himlen och en djävul som finns nere i marken. Vad jag däremot tror på det är att "Gud" är allt gott som finns på jorden. Alla medmänskliga kontakter med varandra som går ut på att hjälpa , stötta , trösta och på alla sätt ge det bästa av dig själv till din medmänniska.

På samma sätt tror jag att "Djävulen" är det onda på vår jord. Missunnsamhet , girighet , mobbing och allt det som står för elakhet , utnyttjning mot din medmänniska.....

Och i dag har jag faktiskt sett dessa båda sidor på ett väldigt konkret sätt. Det var så tydligt för blotta ögat att det var konstigt att personerna i fråga inte märkte sitt eget beteende....

Det som är bäst iaf det är att dom flesta på vår jord faktiskt försöker att leva efter detta " att bemöta andra som man själv vill bli bemött " och tur är väl det : )


Ha det gott så ses vi senare.....



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress