Inga ord kan beskriva hur mycket....


Holle och Pridde betyder för mig. När jag hade Lillan så var jag övertygad om att jag aldrig mer skulle få en häst som tog så stor plats i mitt hjärta som Lillan gjorde.

Men lyckan kom ytterligare inte bara en gång utan två gånger till.....Tänk vilken tur vi har haft det med våra pållar. Pridde plutt som var världens bästa läromästare angående detta med tävling och träning. Cool någonting på tävlingsbanor och lugnet själv i alla situationer. Kunde verkligen behövs med mig som hispig matte mormor ; ) Herre gud så novis jag var när vi började vår tävlingskarriär. Kommer ni ihåg tjejer när vi var på tävlingar flera timmar i förväg för att jag skulle kunna parkera utan att bli helt galen på kuppen ; ) Fattar inte hur ni stog ut med mina galna utbrott....ni har en ängels tålamod båda två.....Även hästarna : )

Och Holle som tar det mesta med jämnmod...tittar på mig för att utröna om jag inte är helt galen och så gör han som jag ber om även om jag kan se att i hans hjärna är det bara ett enda stort ?!! Men vad vill människan nu!!! ska jag verkligen göra detta!!! Ok....bara hon blir nöjd så!! Han har lärt sig att även om jag är helt ute och cyklar så är jag ganska snäll .....och blir så glad när han gör det jag ber om...

I dag har vi övat tömkörning på banan. Vi har övat ( och jag skriver vi ) för vi måste öva båda två , på att jobba på 8-volt. Dvs att trava runt på en stor åtta och på mitten rakställa och byta varv. Och det ni, det är inte det lättaste ska jag säga. Och om ni inte tror det så fråga Holle för jag tror att han fick psykbryt på mig i dag : ) Men skam den som ger sig.....trallalla.....vi fixade flera varv och sedan gav vi oss nöjda och glada för dagen.....


     


Så nu när vi är nöjda för dagen så ser vi fram emot morgondagen och en trevlig midsommarafton....


Ha det gott så ses vi senare.....



 



Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress