Förändringar

Att livet förändras kan vi ju alla vara eniga om....så är livets gång.
Men att acceptera förändringar , speciellt jobbiga och känslomässiga förändringar , det är inte lätt.

Jag har jättejobbigt med förändringar , jag behöver lång tid på mig för att det ska landa känslomässigt i mig. Vissa kan ta det med ett lyft på axlarna och gå vidare , men jag , jag måste få låta det sjunka in och spela på alla mina känslosträngar innan jag kan känna att nu är det klart , nu kan jag gå vidare.

Hör det till kvinnor överlag att tänka mer med känslor än att tänka rationellt  och lämna känslorna utanför ? jag vet inte. Men en sak vet jag och det är att allt blir bra tillslut. Men det tar bara lite olika lång tid innan det känns bra, och jag måste låta det ta tid för annars sviker jag mig själv.....





Livet tickar på som en klocka , njut av dagen i dag för den kommer aldrig tillbaka.....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress