Mjölksyra i benen...
I går var jag och Sanna i stallet för att klippa Holle och motionera hästarna , el egentligen motionera mig : )

Att klippa Holle är ju en barnlek . Han står som ett ljus hela tiden som den gentleman han är...sedan bar det av ut. Sanna på en nyklippt och fin Holle och jag prommandes med Priddeplutt. Ungefär knädjup snö i skogen så det käntes kan jag bara tala om. Och när vi kom till byn fick jag för mig att Pridde skulle få trava en stund : / så det var bara att jogga fram i full vintermundering så svetten spruta : ) såg nog bra dum ut också men det bjuder jag på ; )

Sedan var det hela vägen i skogen och djupsnön tillbaka så jag kan gott erkänna att jag hade bra mycket mjölksyra i benen innan vi var hemma : ) Men som den gentleman Pridde är så gav han mig hjälp med mulen med jämna mellanrum , han så att säga stagade upp mig när jag for runt som en fyllhund i skogen..... Sanna och Holle funderade båda två vad jag höll på med , kan bara berätta att prata det gjorde jag inte så mycket under den tiden , hade fullt upp med att andas....

Nu ska jag se på tv med tjejerna och äta mig rund och go med godis , ska komma ihåg att bjuda Ninis på lite småmella för det älskar hon : )

Ha en fortsatt trevlig fredag och njut av kvällen..
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress