Jag vill stanna tiden nu....

För många går dagarna och tiden åt till att tänka " i morgon , nästa helg , när jag får tid  " osv , i stället för att leva och njuta av nuet , dagen som är i dag. Dagen som är i dag kommer aldrig  tillbaka. Det är en förbrukad dag av de dagar som är ditt liv. Vissa av oss har många dagar att se fram emot och vissa har lite mindre dagar kvar av sitt liv. Hur många dagar var och en har kan ingen veta i förväg så därför är det bra att försöka att leva i nuet och inte tänka så mycket på          " nästa "dag...

Nu är jag inte den som inte också längtar till olika saker som vi ska göra. Tex utlandsresan tillsammans med våra barn. Nästa sommar när vi ska till S-holm med husvagnen och titta på Fridas utställning . El att få åka upp till stugan och bara njuta av lugnet mm.

Men det absolut bästa jag vet är vardagslunken hemma med Jörgen och barnen. Det är så mysigt dassa små stunder när alla rör sig runt i huset. Jag hör dom surra runt och jag bara njuter av vetskapen av att dom är här , just nu.

Men som alltid så går ju tiden framåt och förändringar kommer. Dessa stunder tillsammans med barnen är bara till låns. Tänk vad många föräldrar ser fram emot när barnen börjar att jollra , ta sitt första steg , prata , börja skolan mm mm. Men vad man inte tänker på är att tiden bara rusar fram med expressfart och alla dagar som man tänker , nästra gång , till helgen , nästa semester osv så rusar även ens tid med barnen fram .

Just nu vill jag stanna tiden en stund. Jag vill njuta av de dagar som Anton kommer ner och äter  frukost , även om han sitter i vardagsrummet och vi andra i köket. När han kommer hem från skolan och ger en snabbkram och säger " vill ni mig något så är jag uppe på mitt rum " och går upp. Men vetskapen om att han är där ger mig en sån varm och skön känsla i magen.

Jag är så lyckligt lottad som har Sanna , en underbar tjej som alltid finns där för både jag och Jörgen som för sina syskon. Pratar och surrar och ställer alltid upp. En tjej som har ett av jordens största hjärtan.

När det gäller jessika så har jag haft förmånen att få rida med henne och på så vis har vi fått våra "egna stunder" tillsammans. Stunder fulla med prat och utbyte av tankar och funderingar om allt mellan himmel och gjord. Jag kommer verkligen att sakna våra ridturer tillsammans , dom har varit en stor källa till glädje för mig.

Just nu är livet så underbart och fyllt med en massa glädjeämnen så att stanna tiden, som att ta ut ett batteri ur en klocka skulle vara höjden av lycka för mig. Men som Jörgen brukar säga , var sak har sin tid och det är så jag försöker tänka när det är förändringar på gång som jag inte kan göra någonting åt för det är så livet är........

Nog nu med dessa djuplodade tankar , men i bland är det så skönt att få skriva av sig lite. Allt blir så mycket tydligare för mig när jag får sätta ord på allt som rör sig runt i mitt huvud....


Tills vidare....Ha det så gott....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress