Yes vad jag är glad......

Vet att jag upprepar mig , vet att jag tjatar om samma sak men jag bara älskar min ridning....

I dag fick vi avsluta med att rida en lätt kadrilj i trav :) galopp är liiiiite överkurs för oss än så länge .
Vi fick också öva oss i att länga galoppen och korta upp galoppen. Galopperade mellan start och slut koner efter långsidan. Först galopperade vi som vanligt och räknade galopp sprången. Jag fick 10 galoppsprång. Sedan skulle vi göra samma sak men försöka korta galoppen så mycket vi bara kunde utan att bryta av till trav. Då fick jag ihop 12 språng så värst mycket långsamare gick det väl inte.

Nästa sväng var att öka galoppen så mycket som möjligt och få så lite språng som möjligt och då hamnade jag på 10 igen , ingen lyckad elev, undrar vad Anna skulle ha sagt , gör en förändring !!! när jag ber om det ;)

Sedan blev det underbara Holle igen och en tur i skogen i alla denna vackra snön , fick sällskap av Pålis och Eva så det blev en härlig tur i alla gångarter och en massa härligt prat :)

Handlat klappar med Anton och nu ska jag iväg och hämta Jessika på hennes jobb , kan bara säga att jag har haft en helt underbar dag och jag hoppas att ni andra har haft det lika härligt som jag...

Sköt om er och njut av lördagen som ni har framför er.....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress