I mörkret skymtar ljuset.....

Lucia....om du smakar på det ordet...blundar och känner efter i ditt innre. 
Vad tänker ditt sinne då ?? Vilket minne kommer din kropp ihåg ??

Själv så är Lucia för mig ett barndomsminne från när jag och min bror
fick varm choklad och lussebullar när vi satt i soffan med mamma och pappa 
(om pappa inte hade farit på jobbet) och såg på luciatåget på tv:n.....

Andra stora minnen av Lucia är när barnen har lussat för oss föräldrar via
barnomsorg/skola när dom var mindre. Inte ett öga var tort ska jag bara säga...

Lucia för mig är ljus och glädje . En försmak av Julen med allt vad det innebär i form av 
härlig gemenskap och mycke kärlek.







Ha en trevlig Lucia och var ni än är så skickar jag en tanke till er....






 





Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress