Det är skillnad på skit och pannkaka.....

Läste i dagens VK att i Malmö  i en förening som heter Herrgården som ligger i Rosengård  ska dom få 5,5 % hyressänkning pga att bostäderna innehåller både fukt ,mögel och kackerlackor !! Det är ca 250 lägenheter som berörs av detta.  Kan ni fatta det !! I Sverige i dag .....

Skulle en vanlig "medelsvensson" någonsin acceptera att bo under sådana villkor ?? Skulle du kunna acceptera det??  Nä trodde inte det !!

Men i Rosengård bor det inga medelsvenssons. Där bor invandrare och mindre lyckligt lottade svenskar , de få som bor där iof.....Dom får vackert acceptera fukt, mögel och kackerlackor, men tänk vilken tur dom har som får hyressänkning iaf....

Kan ibland känna en enorm maktlöshet över hur orättvist det kan vara i dag , fast det snart är 2011 så finns det så enorma klyfter mellan människor , länder och livs villkor. Att det beror på var i världen man är född som borgar för det liv man får , och för vissa så räcker inte det. Du kan vara född i Sverige men på fel ställe och med fel föräldrar så hamnar du genast utanför , får sämre förutsättningar och sämre möjligheter.

Jag är så otroligt glad för att jag är den jag är, har det jag har både materiellt och familjemässigt. Ett rikt liv som ger mig otrolig tillfredsställelse och som gör att jag mår så väldigt bra. Skulle bara önska att alla oavsett var dom bor skulle få ha ett lika bra liv som mitt.
 
Nå, slut med dystra tankar , i morgon är det Julafton och vem du än är som läser detta och var du än bor så vill jag önska just DIG en God Jul och Ett Gott Nytt År.  Sköt om dig och kom i håg att just DU är värdefull och betyder väldigt mycke för någon annan människa i din närhet.












Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress