Oj vad roligt det är

Min tredje lektion på Hippo , och oj vad roligt det är , men jobbigt ;) Att åka runt på Holle som jag har gjort är helt annat än att "rida" på lektion. Jösses att jag har så många muskler i min kropp , var har dom hållit hus under alla dessa år :)

I dag var det alla gångarter som uppvärmning och sedan arbete med rakställning och galopp fattningar och avsaktningar. Galoppfattning mellan två koner och sedan avsaktning mellan två , och beroende på om det blev hö el vä varv efter avsaktningen blev det ökad trav i nedsittning på ena långsidan och kort trav i nedsittning på den andra långsidan. Blev lite som att jobba på 8 volt.

Efter det blev det att "försöka" sig på skänkelvikning :) och jag säger verkligen försöka. Men i dag hade jag en annan häst (E-vitamin) och hon var ngt lättare än den jag hade förra gången så jag fick till det några gånger faktiskt. Men att både rakställa , driva framåt , flytta åt sidan och sedan parera upp fram och bakdelen på hästen är faktiskt skitsvårt , för mig iaf ;) Men men förhoppningsvis går det ännu bättre nästa gång.

Nu bär det snart av till Sikeå och stugsista med god mat och trevligt sällskap, kommer att sova över så att vi slipper åka in i kväll och det ska bli skönt. Hoppas att ni också får en trevlig kväll , njut av det sista av sommaren för i dag hörde jag gässen som är på väg mot varmare breddgrader.

Bjuder på lite bilder från mina tappra försök i ridskolans värld :)









Tack Sanna för all stöd och hjälp , kommer att ta till Jessika när vi ska ha hoppning så håll dig redo ;)


Ha det gott så ses vi senare ...

Jessika

Självklart ska jag hjälpa dig :D "Du är inte rädd, du kan hoppa" :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress