Här där jag andas och fyller min själ med liv

Det finns en plats för alla där själen får läka och kroppen återhämta sig ... Jag har denna plats i Dikanäs. Här läker min kropp och själen finner ett lugn som bara just denna plats kan ge mig. Här sjunker mina axlar ner
och lungorna får åt sig syre som fyller hela min kropp. Jag älskar att sitta i köket och titta ut genom fönstret
med en kopp kaffe och bara känna hur allt som vilar tungt på mina axlar bara lyfts bort.

Att gå ut på bron och vidare på altanen och titta upp mot sjön och se fjällen längst där bort , som en lisa för
själen och balsam för sinnet. Det är en bild som har etsat sig fast i mina ögon och vidare i mitt huvud och
som aldrig försvinner. Jag kan när som helst blunda och känna solen mot mitt ansikte , höra vindens sus i björkarna , känna doften som bara finns just här och se denna vackra bild var jag än är. Och ingen kan förstå hur tacksam och lycklig jag är för att just jag av alla människor på vår jord får kalla denna vackra plats för min.....








Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress