Herre gud vad tiden går sakta...
Det är som när jag var barn och väntade på att det skulle bli julafton , det tog hur lång tid som helst innan den kom och så känns det nu , ska jag aldrig bli frisk .
 
Men men , förutom det har Jörgen bakat bullar i dag , gott gott : ) han är super på bullar , så nu finns det i frysen om det kommer ngn.

Hörde en låt på radion i dag Evy , då skrattade Jörgen och sa att han hade sjungit den för dig : ) men det var så länge sedan att du nog inte skulle komma i håg den , och det var inte från Djungelboken : )

Träffade en vän i dag som berättade om att dom hade haft nedskärningar på hennes jobb , inom vården. Sju stycken hade slutat och på resten av dom som var kvar skulle nu allt jobb fördelas. Det är ganska konstigt över hur det sparas i dessa tider... Vård , skola och omsorg verkar vara ett område som inte räknas på ngt sätt. Vi har själv sparförslag på oss inom barnomsorgen och det är rent åt fanders. Det är barnen som är vår framtid , det är dom gamla som har byggt upp det vi har i dag och tyvär så verkar det bara ska raderas bort , för vad kan man ju undra ... Känner att jag blir ordentligt arg , snart är det dags att plocka fram plakaten och ropa ut vårt missnöje.

Sitter och tittar på ett tatueringsprogram på tv:n och nu när jag äntligen vet vad jag skulle vilja ha för bild ( Har funderat sedan jag var 16 ) så törs jag inte... typiskt jag : ) Men vad duktiga dom är som kan förvandla en bild på papper till en vacker tatuering som för personen ifråga är väldigt betydelse full . Nu vet jag ju inte hur mkt som är tillrätta lagt eftersom det är en tv show , men i stort sett varje tatuering har ju en egen historia bakom sig.  Allt från att hedra nära och kära till att ge inre kraft och styrka.

Pratade med mina föräldrar i dag som är uppe i Dikanäs och gissa om jag fick en otrolig längtan upp igen. När jag blir gammal och grå ska jag ta mig sjutton flytta dit : ) gäller bara att få med mig min andra hälft , men det ska nog inte bli så svårt hoppas jag.

Tills vi ses igen..."
Vi skapar världen genom våra tankar " ....

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress