Dessa Håkmarksbjörnar : )
Var ute och red med Jessika och Pridde i dag när det efter en stund kom världens fränaste lagårdslukt , som frän getlukt. Hm oftast ser man aldrig en björn , men vet att den har varit i närheten om man känner lagårdslukt i luften for det genom mitt huvud .... och det luktade verkligen fränt och starkt. Men mamma säger Jessika, det är nästan så att man kan tro att vi kommer att möta ett gäng getter runt kröken som har rymt. Nä skämtade jag.....det är nog bara min Farmville som är på rymmen....Ta det lugnt .... bara lungt tänkte jag....kollade att Frode var med...han sprang kloss bakom Holle och stirrade in i skogen , kom nu killen inte söla....

Fortsatte fram till vi skulle vända och sedan bar det av hem igen, vi sjöng alla julsånger som jag bara kunde komma på hela vägen....inte ramla på någon nalle så där så att det blir trubbel tänkte jag . Och Jessika hon gal som en liten fågel hela vägen till avlägget och så tystnar hon....hm nu luktar det inte lika starkt som när vi red förbi första gången säger hon och snusar i luften....tack och lov för det tänker jag , tänk om det var en björn som knakade på där inne.... då är då jag glad om den har förflyttat sig en bit bort...känner inte riktigt för att sjunga Mors lilla Olle av någon anledning ; )

Nä fy för björnar, dom är söta på bild men i mörkret ute i skogen på en hästrygg är det inte lika gulligt....nu var det med all säkerhet inte någon björn. Men jag kan då säga utan att ljuga att denna "fräna" lukt av lagård har jag aldrig i mitt liv känt förut , vare sig i en riktig lagård el ute i skogen.

Nä tacka vet jag älgar , känns inte riktigt lika farligt att möta dom även om det inte var så roligt att ha en travandes fjoling bakom oss när vi var och red i höstas , då höll jag på att bajsa på mig men nu känns det som en västanfläkt med tanke på hur det skulle kännas att rida på en björn : )

Sov gott alla ridande och icke ridande läsare , om jag träffar Hålmarksbjörnen någon fler gång ska jag berätta för er om  hur det gick ; )
Roger Svensson

Tror nog att nallarna har letat sig ett ide nu så ni kan vara lugna några månader medans dom sover sin skönhetssömn :)

Marre

Är du säker på att det inte var Jessika som hade råkat släppa sig bara? De kan lukt JÄVLAR kan jag lova!

Haha, näe men :P

Öåter som en härlig tur ändå :)

Ha de så bra å hälsa familjen från mig :)

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress